Dygnsrytm

Jag och min kille bor i ett kollektiv.
Det är jag, han och två till grabbar.
I en trea (i en fyra i maj).

Min man jobbar treskift vilket innebär:
Förmiddag 06:00-02:00
Eftermiddag 02:00-23:00
Natt 23:00-06:00

Jag försöker hålla mig till hans tider nu när jag liks är arbetslös och inte har några tider att passa.
Man vill ju hinna ses och umgås ju.

De andra två herrarna i vårat kollektiv är också arbetslösa.
Och dom har sina egna tider.

Exempel från idag (jag kallar dom B1 och B2, varför? För att jag har lust).

B1 är vaken då jag och min man stiger upp vid elva. Oklart hur länge han har varit vaken. Har för mig att B1 sa något om att somna vid 3-tiden och vakna vid 6-tiden inte är så kul.

Nu, klockan 20, börjar det röras i köket. Det är B2 som lagar mat. Han har just vaknat.

B2 frågar om B1 har sovit hela dagen och jag berättar det ovanstående om B1. B1 sover tydligen nu igen.

Inte underligt att vi knappt ses alla på en gång...

Skriv nåt
Postat av: //D.D\\

HaHa. Nej, det behöver man inte vara någon hjärnkirurg för att förstå... Tur dock att du och killen hinner ses ändå! Tänk om du också haft helt konstiga tider :S Va trist det hade varit!!?



Kram.

2009-02-04 @ 20:27:11
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se/
Postat av: //D.D\\... igen...

Sant! Det måste ju fungera ändå... på något vis. Fast jag vette tusan om man skulle orka med det alltför lång tid!? Tur att jag ändå kommer ha rätt normala tider när jag kommer igång och jobbar. Ja, J är ju arb.lös/distansstudent för tillfället också, så då blir det extra "smärtfritt".



Kram - igen!

2009-02-04 @ 20:35:03

Gör LillaStoraJag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Det du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0