Resan till stora staden

I lördags satte jag och mamma oss i bilen för att påbörja en resa vi sent kommer att glömma.

Bilen som var lånad, hade ingen fungerande fläkt.
Mamma ringde honom som vi lånat bilen av och fick svaret att vi skulle prova att banka på instrumentbrädan.
Och om vi såg något gupp kunde vi gärna köra i det.
Då brukade fläkten gå i gång.

Ingen fläkt resulterar i ingen värme.
Vi fick skrapa rutorna från insidan.



Dagen till ära hade jag klänning, strumpbyxor och inte allt för varma knähöga stövlar.
Tårna var de som tog mest stryk.
Tills jag kom på en rätt fungerande lösning!



Tindra låg i baksätet och frös.



Jag hade tagit med en skiva som jag hade tänkt att vi skulle lyssna på.
Det jag inte visste var att han inte hade någon cd-spelare.
Det blev radio hela vägen.
Och inte vilken kanal som helst!



Halvvägs till den stora staden stannade vi i den lilla staden för att hämta upp lillebror + kompis.
Då jag skulle ta av mig bältet märkte jag att det satt fast.
I jackfickan.



Då vi hämtat upp grabbarna så blev det fullt i baksätet.
Vi fick ju inte upp skuffen.
Tindra tyckte att det var rätt trångt.



Efter 17 mil började värmen fungera och vi kunde äntligen ta av oss jackor, halsdukar och vantar.
Resten av resan förflöt rätt bra.
Vi kom hem hela och rena i alla fall....

Skriv nåt
Postat av: Dat

Underbar bild när hon tränger fram huvudet mellan sätena :)

Kika in på min (andra) blogg om du vill, min sk. hundblogg där kan du se min lilla vovve. Skrev fel adress till dig sist.

2008-12-28 @ 23:43:17
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Sabina

Hahahahahahaha, "Kör gärna i ett gupp om ni ser ett" och att ni fick skrapa rutorna från insidan...AHAHAHAHA xD viker mig nästan av skratt



Det är SÅ typiskt att det ska vara så, speciellt när man ska åka en längre sträcka. Men det var bra att ni kom dit ni skulle oskadda iaf ^^

Ha det fint! /Sabina

2008-12-30 @ 04:08:59
URL: http://junglebranch.blogg.se/

Gör LillaStoraJag glad:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Det du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0